We experimenteerden met grote en kleine doeken.
We deden bewegingsspelletjes met de doekjes en oefenden op de ruimtelijke begrippen
We leerden zelfstandig onze neus snuiten ;
we leerden het versje : Ik kreeg van mama een doekje,
                                     Ik steek het in mijn broekje,
                                     Ik haal het er weer uit ....
                                     als ik mijn neusje snuit.
We schilderden met doekjes
We maakten kettingen waarbij we steeds een parel moesten afwisselen met een doekje.
We deden buiten spelletjes met een groot doek.
We vertelden het verhaal : Rikki durft
We keken naar de poppenkast van 'Tiktak'
We genoten van het mooie weer en speelden nog enkele namiddagen buiten in de tuin.
we bouwden tenten in de klas met de doeken
We wasten doekjes, leerden ze uitwringen en aan het droogrek hangen.
We deden een spellletje waarbij we een kleuter verstopten onder een doek, een andere kleuter moest raden wie er verstopt was
We deden een kimspel waarbij er verschillende voorwerpen verstopt werden onder een doek . Als het doek omhoog ging, was er één voorwerp verdwenen. De kleuters moesten zeggen welk voorwerp verdwenen was.



Volgende week werken we rond spinnen!

Reacties