Thema : muziek
We startten tijdens de projectweek elke morgen met een dansje op de grote speelplaats met alle klassen samen.
Op maandag kwam de mama van Miel, samen met Bompie en David, naar de klas . We zongen samen met hen en de kleuters van alle klassen, een heleboel kinderliedjes. Het werd een hele gezellige namiddag.
Dinsdagmiddag deden we een aantal workshops rond muziek bij de verschillende juffen. De kleuters werden in groepen verdeeld met alle leeftijden door elkaar . Er werd gespeeld met ritmestokjes, luisteren naar klassieke muziek, ritmische spelletjes, dansen op muziek, relaxatie op muziek, ...
Op donderdag kwam mijn zus Els naar de klas met een heleboel instrumenten. We leerden de instrumenten kennen en mochten ze ook uitproberen.
Vrijdag was er algemene repetitie voor het concert na school en konden we genieten van de muzikale talenten op school. Wij zongen met z'n allen : vrolijke vrienden.
De overige momenten in de klas deden we :
we leerden het lied : ik ben een muzikantje
we vertelden het verhaal : Nijntje danst, Musti en het orkest, Trompet voor OLifant
we speelden op instrumentjes in het muziekhoekje
We maakten kennis met de klarinet, de piano en de trommel en mochten er ook op spelen
We speelden op de kleine instrumentjes in de klas
We speelden met ritmestokjes

De 2de week stond vooral in het teken van het grootouderfeest :
We oefenden 2 dansjes voor de voorstelling
We knutselden een klokje voor onze grootouders
We leerden het lied : Dag oma, dag opa, dag mensen allemaal
                                   Wij groeten u en zeggen 'hartelijk welkom allemaal' (2X)
We gingen enkele keren repeteren in de zaal met alle klassen
We vertelden het verhaal : Nijntje : het grootouderfeest
Donderdag konden de grootouders en de kleuters genieten van ons spektakel en een lekker stukje taart.
Vrijdag speelden we het verhaal nog eens na in de poppenkast en speelden rustig in de klas na 2 drukke , maar heel plezante weken.


Volgende week werken we rond 'de herfst'




Reacties